Categorized | Ogólnie

KIELCE ROZCZAROWANE

KIELCE ROZCZAROWANE

W 2005 roku ustalono jako logo województwa świętokrzyskiego Babę Jagę na miotle, zaprojektowano koszulki, kubki i inne gadżety z tym znakiem. Tak rozpoczęta kontrowersyjna promocja regionu świętokrzyskiego „Świętokrzyskie czaruje” nawiązująca do legendarnych sabatów czarownic na Łysej Górze rozwijana z funduszy społecznych i unijnych budzi z roku coraz większe zaniepokojenie mieszkańców.

W początkach kampanii lokalne władze w odpowiedzi na pierwsze protesty nie widziały problemu lub bagatelizowały go. Jeszcze w 2009 roku marszałek województwa Adam Jarubas twierdził, że najważniejsze miejsce w promocji województwa zajmuje Święty Krzyż, który jest niepodważalnym symbolem naszego regionu i miejscem kultu chrześcijaństwa. Jednak już 2012 r. w podsumowaniu działań promocyjnych regionu kampanii ROTWŚ opracowanym przez M. Lemanowicz i H. Szcześniak czytamy o całokształcie linii promocyjnej regionu, której motywem przewodnim jest motyw świętokrzyskiej czarownicy, wątki czarów, legend i tajemnych mocy, a „Świętokrzyski Sabat Czarownic” – jedno z głównych narzędzi tworzenia i utrwalania wizerunku regionu – odbywa się w scenografii nawiązującej do magii.

Zgodnie z przyjętą strategią atrakcje turystyczne regionu nazwano „Świętokrzyskie Miejsca Mocy”, a dla najmłodszych napisano „Bajduły świętokrzyskie” czyli opowieści pełne magii i humoru w oparciu o dawne legendy oraz stworzono blog Świętokrzyskiej Czarownicy ( krainaczarownic.pl), który zachęca do „Wyprawy na Sabat” czyli edukacyjnej podróży po magicznym województwie z możliwością wygrania wejściówek na „Sabat Czarownic” dla rodziny.

Oceniając skuteczność wieloletniej kampanii „Świętokrzyskie czaruje” złe wyniki uzasadniano kryzysem europejskim, a podkreślając wzrost ruchu turystycznego nie brano pod uwagę innych imprez, jak choćby kilku premier popularnych oratoriów Piotra Rubika.

Mimo narastających co roku protestów mieszkańców Kielc i widzów TVP przeciwko “Sabatowi Czarownic”, ta impreza ma się odbyć po raz kolejny i pochłonie aż 230 tys., a według niektórych źródeł nawet 273 tys. zł społecznych pieniędzy. Cały budżet imprezy to 900 tys., z czego 500 to pieniądze unijne.

Mieszkańcy Kielc i widzowie apelują do władz miasta Kielce i organizatorów imprezy przede wszystkim o odwołanie kontrowersyjnego występu Thomasa Neuwirtha – pseudonim artystyczny Conchita Wurst – oraz rezygnację z tych elementów scenografii, które kojarzą się z satanizmem.

Władze miasta zdają sobie sprawę, że Kielce zamiast „miasta pogromu” powinny wypracować sobie wizytówkę „miasta przyjaźni” – czyli więcej niż tolerancji – wobec innych kultur wyznaniowych i narodowych obywateli przebywających w naszym kraju. Niestety nie taką tolerancję sugeruje „Sabat Czarownic”.

Ta impreza nie spełnia oczekiwań ogromnej liczby mieszkańców regionu świętokrzyskiego i naszego kraju, którzy uważają, że promuje treści negatywne i nie jest dobrą wizytówką Świętokrzyskiego.

Na ścianie Kadzielni, a więc w miejscu, gdzie ma odbyć się „Sabat”, umieszczono Pomnik Tablic Dziesięciu Przykazań. Wskazuje on inny kierunek promocji regionu. Należy go rozważyć.

http://www.citizengo.org/pl/24694-nie-dla-wyst%C4%99pu-conchita-wurst-w-kielcach?sid=OTk0Mzk4NzU2MzgzMDc%3D

źródło: CityzenGO

This post was written by:

- who has written 1008 posts on Żywiec w sieci.


Contact the author

Napisz komentarz

*

code

Related Sites