Z danych, które zostały zamieszczone na stronie internetowej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Jaworznie wynika, że największe powody do zadowolenia powinni mieć uczniowie oraz nauczyciele I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Żywcu. Okazuje się bowiem, że to właśnie ta szkoła zajmuje 1 miejsce w powiecie żywieckim, biorąc pod uwagę uśrednione wyniki z egzaminów maturalnych.
Tabela 1. PORÓWNANIE ŚREDNICH WYNIKÓW W POLSCE ORAZ I LO IM. M. KOPERNIKA W ŻYWCU. ROK 2013.
PRZEDMIOT |
ŚREDNIA W POLSCE |
ŚREDNIA I LO IM.M. KOPERNIKA W ŻYWCU |
JĘZYK ANGIELSKI |
69 % |
79,6 % |
JĘZYK POLSKI |
54 % |
63,2 % |
MATEMATYKA |
55 % |
70,5 % |
W zestawieniu OKE z 2013 roku brane są pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych na poziomie podstawowym z trzech obowiązkowych przedmiotów, tj. języka angielskiego, języka polskiego oraz matematyki.
Z danych zamieszczonych w tabeli 1 powyżej wynika, że średnia wyników egzaminu z języka angielskiego w Polsce wynosi 69%, a w I LO w Żywcu 79,6%, czyli średnia I LO jest wyższa od średniej krajowej aż o 10,6 p.p. Podobnie jest w przypadku egzaminu z języka polskiego, którego średnia krajowa wynosi 54 %, a w I LO w Żywcu 63,2 %, co oznacza, że ta druga jest wyższa o 9,2 p.p. Największą różnicę pomiędzy średnią ogólnopolską a średnią I LO możemy zauważyć w przypadku egzaminu maturalnego z matematyki, ponieważ krajowa wynosi 55 %, a w I LO w Żywcu 70,5%, czyli średnia I LO jest wyższa aż o 15,5 p.p. od średniej krajowej.
Analizując dokładniej wyniki zamieszczone na stronie internetowej OKE w Jaworznie dostrzec można, iż I LO im. Mikołaja Kopernika w Żywcu uzyskuje w każdym przypadku wyższe wyniki w stosunku do pozostałych szkół ponadgimnazjalnych, co sprawia, że szkoła ta zajmuje 1 miejsce w powiecie żywieckim, jeżeli chodzi o najlepsze uśrednione wyniki egzaminu maturalnego z trzech obowiązkowych przedmiotów.
Autor wprowadza w błąd myląc procent z punktem procentowym.
Możliwe, że tak jest bo większość uczniów chodzi na korepetycje.
macie po prostu ból dupy o to że jest lepszy. lepiej tak jak w mechaniku nie pozwalać uczniom matury pisać jak są kiepscy.